fatbusted писал(а):пол кило это шатуны, кило полный комплект ковки... Б мотор получается совсем в другой бюджет...
витара + кастом шатуны 138.63 mm под СЖ 8.5
запас 500-600 сил
http://www.ebay.com/itm/YCP-75mm-Vitara ... 44&vxp=mtr
15-16 т руб бюджет
я свой один д мотор буду турбовать в зиму
другой - атмо запил
вот статейка для размышления
http://www.superstreetonline.com/techar ... ewall.html
тестируются различные валы для Д мотора при одинаковых усовиях
давление наддува 19 пси (1.35 кг)
снимают больше 381 лс на колесе с бисимото валом 2.4
384 с бисимото лев 3.6
у меня в загашниках лежит лев 2.4
собственно готовый рецепт для охуенного мотора
Test Platform
The test mule for this shootout is a 1995 Honda Civic with a D16Z6 SOHC VTEC engine. This is a great combination to run. EG Civics are cheap and the D16 single-cam engine is often overlooked as a powerhouse in favor of the more glamorous GS-R swap, so stock parts are plentiful. Speed Factory, a Honda savvy tuning shop in Tacoma, Washington, set out to test a bevy of D16 turbo cams and we followed along to chart the progress. Speed Factory modified the D16 in a manner representative of most commonly built turbo D16 setups in use by D16 enthusiasts today:
Vitara 75.5mm pistons
Eagle rods
Stock sleeves
Stock-port head
Skunk2 valve springs & retainers
Skunk2 Intake Manifold
60mm throttle-body
RC Engineering 750cc injectors
Walbro 255-lph in-tank fuel pump
Mini-ram turbo manifold
57-trim T3/TO4E .63 A/R turbo
3-inch downpipe and exhaust
Chipped P28 ECU, Crome tuned