Нет там никаких вторых карт. Всё настраивают по одной, с фиксированной точкой втека.СразуБорис писал(а):Какой блять алгоритм там? Хуйнул богаче вторые карты и углы пораньше и погнал
Турбо любит тебя!
- Asimo
- Сообщения: 224
- Зарегистрирован: 06 июл 2015, Пн 9:58
- Откуда: Богота, Колумбия
- Контактная информация:
Не владею такой тех. информацией. Как понял, нужно, чтобы в корректной фазе осуществлялась команда на подъем клапанов. А если запуск с кнопки, то все на удачу получается.koha писал(а):Расскажи про алгоритм. Как раз сейчас актуально
Ага, и через цепь педального привода поднял клапанаСразуБорис писал(а):Какой блять алгоритм там? Хуйнул богаче вторые карты и углы пораньше и погнал

Хондата разделяет карты довтек и втек. Причем, к примеру, на 5000 об. мотор работать может как на втековой карте, так и на довтековой.awd писал(а): Нет там никаких вторых карт. Всё настраивают по одной, с фиксированной точкой втека.
Accord CL-9 '08, К24А3, впук-выпук, K-pro, поджоп.
Acura RSX Type-S '06, K24A3 +GTX3071R Gen1, 100-200 км/ч 6,16 сек.
Acura RSX Type-S '06, K24A3 +GTX3071R Gen1, 100-200 км/ч 6,16 сек.
- СразуБорис
- Сообщения: 1183
- Зарегистрирован: 05 ноя 2014, Ср 12:10
- Машина: honda prelude 93' h23a m2t4 p72+hondavert+cpr
- Откуда: msk
- Контактная информация:
Ээээ, разве на январе нет функциональности переключения между двумя разными картами?
-
- Сообщения: 406
- Зарегистрирован: 21 фев 2013, Чт 12:47
- Откуда: Киев
- Контактная информация:
Ставишь на педаль газа датчик включения стопов. Педаль в пол нажал, втек включился и ебашит, отпустил, выключил 

f18a3 block+h22a piston+h22a5 head+cams h22a7=195 whp тук-тук
h23a closed block+h23a1 piston+f20z crank+h22a5 head=200+hp 10400 rpm-wasted
f20z2 block+h22a7 piston+f20z crank+h22a5 ported head+cams h22a7=200+hp sold
h23a closed block+h23a1 piston+f20z crank+h22a5 head=200+hp 10400 rpm-wasted
f20z2 block+h22a7 piston+f20z crank+h22a5 ported head+cams h22a7=200+hp sold
- Black_Label
- Сферический адекват в вакууме
- Сообщения: 13178
- Зарегистрирован: 04 янв 2010, Пн 0:24
- Машина: а я сейчас покажу
- Откуда: на Беларусь готовилось нападение
- Контактная информация:
надо 2 января ставить, а втек выводить на кнопку как в Мюгене РР 

У всех же есть отсталые друзья. Вот и у моих друзей тоже есть отсталый друг.© Агузаров
Давай булки не расслабляй! Димон серьезный хондавод! © RRR
Давай булки не расслабляй! Димон серьезный хондавод! © RRR
- koha
- Сообщения: 14746
- Зарегистрирован: 30 июн 2013, Вс 10:04
- Машина: nissan silvia s13 sr20vet
xxx e81 130d n57(350hp/700nm) - Откуда: Кемерово-Москва
- Контактная информация:
Наконец грамотный человек отписалсяBlack_Label писал(а):надо 2 января ставить, а втек выводить на кнопку как в Мюгене РР

АДМ 1:49.7
Смоленск 1:42.0
Нринг 1:45.8
КК 1:09.3
MRW 2:09.5
Там просто нет двух разных карт.СразуБорис писал(а):Ээээ, разве на январе нет функциональности переключения между двумя разными картами?
Турбо любит тебя!
А можно ещё тахометр китайский с лампочкой купить и от неё включать втекsav4enkota писал(а):Ставишь на педаль газа датчик включения стопов. Педаль в пол нажал, втек включился и ебашит, отпустил, выключил

Турбо любит тебя!
- Asimo
- Сообщения: 224
- Зарегистрирован: 06 июл 2015, Пн 9:58
- Откуда: Богота, Колумбия
- Контактная информация:
К-серия, фазы, Карл!koha писал(а):Какой блять фазе, чо ты несешь
awd писал(а): А можно ещё тахометр китайский с лампочкой купить и от неё включать втек


Accord CL-9 '08, К24А3, впук-выпук, K-pro, поджоп.
Acura RSX Type-S '06, K24A3 +GTX3071R Gen1, 100-200 км/ч 6,16 сек.
Acura RSX Type-S '06, K24A3 +GTX3071R Gen1, 100-200 км/ч 6,16 сек.
- koha
- Сообщения: 14746
- Зарегистрирован: 30 июн 2013, Вс 10:04
- Машина: nissan silvia s13 sr20vet
xxx e81 130d n57(350hp/700nm) - Откуда: Кемерово-Москва
- Контактная информация:
это не втек, чо ты переобуваешься на ровном месте.Asimo писал(а):К-серия, фазы, Карл!koha писал(а):Какой блять фазе, чо ты несешь

АДМ 1:49.7
Смоленск 1:42.0
Нринг 1:45.8
КК 1:09.3
MRW 2:09.5
- Asimo
- Сообщения: 224
- Зарегистрирован: 06 июл 2015, Пн 9:58
- Откуда: Богота, Колумбия
- Контактная информация:
Переобулся весной)koha писал(а):это не втек, чо ты переобуваешься на ровном месте.Asimo писал(а):К-серия, фазы, Карл!koha писал(а):Какой блять фазе, чо ты несешь
В стоке К24А3 с 5000 об. и до включении втека фаза 10 гр.,
у меня ВТЦ 50 гр. и более горбатый вал, 43 градуса фаза с 4000.
Если в такой фазе удачно дать команду на открытие клапанов втеком можно получить бум, бум, хрусть, хрусть.
Accord CL-9 '08, К24А3, впук-выпук, K-pro, поджоп.
Acura RSX Type-S '06, K24A3 +GTX3071R Gen1, 100-200 км/ч 6,16 сек.
Acura RSX Type-S '06, K24A3 +GTX3071R Gen1, 100-200 км/ч 6,16 сек.
- Black_Label
- Сферический адекват в вакууме
- Сообщения: 13178
- Зарегистрирован: 04 янв 2010, Пн 0:24
- Машина: а я сейчас покажу
- Откуда: на Беларусь готовилось нападение
- Контактная информация:
У всех же есть отсталые друзья. Вот и у моих друзей тоже есть отсталый друг.© Агузаров
Давай булки не расслабляй! Димон серьезный хондавод! © RRR
Давай булки не расслабляй! Димон серьезный хондавод! © RRR
- Asimo
- Сообщения: 224
- Зарегистрирован: 06 июл 2015, Пн 9:58
- Откуда: Богота, Колумбия
- Контактная информация:
Хондате порекомендуй в FAQ по К-про / Флеш-про добавить мысльkoha писал(а): Принимать далее участие в этом споре, что ссать в океан.
Недалекий ответ засчитан.

Accord CL-9 '08, К24А3, впук-выпук, K-pro, поджоп.
Acura RSX Type-S '06, K24A3 +GTX3071R Gen1, 100-200 км/ч 6,16 сек.
Acura RSX Type-S '06, K24A3 +GTX3071R Gen1, 100-200 км/ч 6,16 сек.
- koha
- Сообщения: 14746
- Зарегистрирован: 30 июн 2013, Вс 10:04
- Машина: nissan silvia s13 sr20vet
xxx e81 130d n57(350hp/700nm) - Откуда: Кемерово-Москва
- Контактная информация:
Хорошо, далекий, расскажи, зачем ты приплел втс ко втеку, и кто у тебя рулит муфтой, пока ты включаешь втек с кнопки. А также, где на джей моторах фазы, про них же речь, а не о достижениях автомобильной промышленности в целомAsimo писал(а):Хондате порекомендуй в FAQ по К-про / Флеш-про добавить мысльkoha писал(а): Принимать далее участие в этом споре, что ссать в океан.
Недалекий ответ засчитан.

АДМ 1:49.7
Смоленск 1:42.0
Нринг 1:45.8
КК 1:09.3
MRW 2:09.5
- Asimo
- Сообщения: 224
- Зарегистрирован: 06 июл 2015, Пн 9:58
- Откуда: Богота, Колумбия
- Контактная информация:
Затем, что если на моторе есть ВТЦ и ВТЕК - обе системы работают независимо, но влияют друг на друга... взять хотя бы скорость потока воздуха для четкого ВТЕКА.koha писал(а):Хорошо, далекий, расскажи, зачем ты приплел втс ко втеку, и кто у тебя рулит муфтой, пока ты включаешь втек с кнопки. А также, где на джей моторах фазы, про них же речь, а не о достижениях автомобильной промышленности в целомAsimo писал(а):Хондате порекомендуй в FAQ по К-про / Флеш-про добавить мысльkoha писал(а): Принимать далее участие в этом споре, что ссать в океан.
Недалекий ответ засчитан.
Если поставить горбатый вал/валы, крутануть валы на большой угол (ВТЦ) и одновременно с этим дать команду ВТЕКу, клапана могут встретиться с поршнем.
Муфтой рулит К-про или сток мозг, абсолютно все равно.
J-мотор на стороннем мозге нормально не заработает, во всяком случае пока решения подобного не видел.
Речь за фазы перешла после твоего уточнения рассказать поподробнее об алгоритме, когда я отписался о проблеме на моем моторе, при пуске ВТЕК с кнопки... мотор, кстати, стоял в подписи К24А3 и на тот момент у меня была одна машина:)
После диалог свелся на переобувку и ссать в море, что очень дополняло тему информацией.
Accord CL-9 '08, К24А3, впук-выпук, K-pro, поджоп.
Acura RSX Type-S '06, K24A3 +GTX3071R Gen1, 100-200 км/ч 6,16 сек.
Acura RSX Type-S '06, K24A3 +GTX3071R Gen1, 100-200 км/ч 6,16 сек.
- sniper
- Сообщения: 2786
- Зарегистрирован: 09 сен 2008, Вт 11:05
- Откуда: Tallinn
- Контактная информация:
До чего доводит людей американская писанина на заборах.
Technical Information VTEC Crossover
Hondata VTEC Crossover and VTC tuning techniques
This tech article details the optimal method of tuning the low to high cam switch point for K series engines. The assumption is that the low and high cam angle maps composite maps are already tuned. (Watch the tuning videos here ). This technique is not used in any Honda maps and was developed over a period of time by Hondata. It has finally been perfected for use in the 06-09 K20 powered Civic.
Theory
The VTEC crossover point is determined by overlaying the low and high cam torque curves. The optimum cam angle for maximum power on the low cam at the VTEC point is often 20 to 35 degrees less than the cam angle for optimum power on the high cam.


In the example below the VTEC point is 4350 RPM. The optimum low cam angle is about 12 degrees. The optimum cam angle for high cam power is 37 degrees.
The problem is that the cam angle does not rotate instantly into the position at the VTEC point. The cam angle rotates at about 10 degrees every 10th of a second. Thus in this example the cam takes about 3/10ths of a second to rotate from 12 to 37 degrees. While the cam is rotating into position the engine is not making optimal power, often resulting in a power dip after VTEC.
The technique Hondata has developed is three-fold:
Advance the cam into to match the high cam VTC angle before the VTEC switch point.
Alter the RPM indices to make this happen as quickly as possible.
Keep the cam angle constant across the high cam RPM rows.
This results in a small power dip on the low cam as it is rotated into position but more power on the high cam after the VTEC point.
How to optimize the VTC tables
This is a stock, tuned, composite cam angle map for the low and high cam VTC.
How to optimize the VTC tables
With the VTEC point at 4350 RPM we do not need the RPM resolution in the 5000-7000 area.
Right click the RPM row to edit the RPM indices.
Make one RPM index 150 RPM less than the VTEC point
Make one RPM index 50 RPM less than the VTEC point
Make one RPM index 50 RPM more than the VTEC point

In this example for a VTEC point of 4350 RPM the RPM indices are set to:
4200 rpm
4300 rpm
4400 rpm
The highest RPM break point is reduced from 8100 RPM to 7000 RPM.

Set the cam angle at the higher of the two RPM rows to the high cam angle at the same RPM value - in this case 37 degrees.

This has the effect of keeping the low cam at its optimum cam angle until 4200 rpm - 150 RPM before the VTEC switch point. The intake cam is then rotated rapidly over a small time/RPM interval to the correct angle for the highcam (in this case 37 degrees)
VTEC crossover datalog
This datalog shows a VTC transition from 26 degrees low cam to 50 degrees high cam in about 3/10ths of a second. CAM CMD is the value from tables. CAM is the measured value.

.
High Cam VTC optimization
With a VTEC point set to 4350 RPM there is no need to have VTC RPM tuning rows under 4000 RPM. You should never be on the high cam at these points. These RPM rows can be deleted and more resolution can be added in the area where the camshaft is rotating rapidly which is typically in the 6500-10,000 rpm range.
In addition we keep the cam angle advanced across the RPM rows. This stops the cam angle from retarding to zero through the gearshifts and keeps the car on power longer. Compare a stock highcam VTC map to a Hondata optimized one.

Hondata optimized VTC map


Technical Information VTEC Crossover
Hondata VTEC Crossover and VTC tuning techniques
This tech article details the optimal method of tuning the low to high cam switch point for K series engines. The assumption is that the low and high cam angle maps composite maps are already tuned. (Watch the tuning videos here ). This technique is not used in any Honda maps and was developed over a period of time by Hondata. It has finally been perfected for use in the 06-09 K20 powered Civic.
Theory
The VTEC crossover point is determined by overlaying the low and high cam torque curves. The optimum cam angle for maximum power on the low cam at the VTEC point is often 20 to 35 degrees less than the cam angle for optimum power on the high cam.


In the example below the VTEC point is 4350 RPM. The optimum low cam angle is about 12 degrees. The optimum cam angle for high cam power is 37 degrees.
The problem is that the cam angle does not rotate instantly into the position at the VTEC point. The cam angle rotates at about 10 degrees every 10th of a second. Thus in this example the cam takes about 3/10ths of a second to rotate from 12 to 37 degrees. While the cam is rotating into position the engine is not making optimal power, often resulting in a power dip after VTEC.
The technique Hondata has developed is three-fold:
Advance the cam into to match the high cam VTC angle before the VTEC switch point.
Alter the RPM indices to make this happen as quickly as possible.
Keep the cam angle constant across the high cam RPM rows.
This results in a small power dip on the low cam as it is rotated into position but more power on the high cam after the VTEC point.
How to optimize the VTC tables
This is a stock, tuned, composite cam angle map for the low and high cam VTC.
How to optimize the VTC tables
With the VTEC point at 4350 RPM we do not need the RPM resolution in the 5000-7000 area.
Right click the RPM row to edit the RPM indices.
Make one RPM index 150 RPM less than the VTEC point
Make one RPM index 50 RPM less than the VTEC point
Make one RPM index 50 RPM more than the VTEC point

In this example for a VTEC point of 4350 RPM the RPM indices are set to:
4200 rpm
4300 rpm
4400 rpm
The highest RPM break point is reduced from 8100 RPM to 7000 RPM.

Set the cam angle at the higher of the two RPM rows to the high cam angle at the same RPM value - in this case 37 degrees.

This has the effect of keeping the low cam at its optimum cam angle until 4200 rpm - 150 RPM before the VTEC switch point. The intake cam is then rotated rapidly over a small time/RPM interval to the correct angle for the highcam (in this case 37 degrees)
VTEC crossover datalog
This datalog shows a VTC transition from 26 degrees low cam to 50 degrees high cam in about 3/10ths of a second. CAM CMD is the value from tables. CAM is the measured value.

.
High Cam VTC optimization
With a VTEC point set to 4350 RPM there is no need to have VTC RPM tuning rows under 4000 RPM. You should never be on the high cam at these points. These RPM rows can be deleted and more resolution can be added in the area where the camshaft is rotating rapidly which is typically in the 6500-10,000 rpm range.
In addition we keep the cam angle advanced across the RPM rows. This stops the cam angle from retarding to zero through the gearshifts and keeps the car on power longer. Compare a stock highcam VTC map to a Hondata optimized one.

Hondata optimized VTC map

Cr-v RD8+K24A3t+Kpro V4 prb+NPR3/6Speed+ТС+NO2+HFS4 v3.2
HRX One Mile Challenge=Max Speed 282km
Audru ring = ̶0̶1̶:̶3̶9̶.̶5̶8̶7̶ = 1.37.853
Tabasalu ring = ̶0̶.̶4̶8̶.̶5̶5̶6̶ = 0:46.894
DynoWheel = 472kW / 589 N.m
HRX One Mile Challenge=Max Speed 282km
Audru ring = ̶0̶1̶:̶3̶9̶.̶5̶8̶7̶ = 1.37.853
Tabasalu ring = ̶0̶.̶4̶8̶.̶5̶5̶6̶ = 0:46.894
DynoWheel = 472kW / 589 N.m
Кто сейчас на конференции
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и 226 гостей