- Systematick
- Сообщения: 8734
- Зарегистрирован: 16 дек 2005, Пт 0:42
- Откуда: Moscow сити ЗАО
- Контактная информация:
Данный топик создан, потому что очень часто задаются вопросы, чем отличается моя версия с левым рулем от японской или американский сивик от евро и т.д.
Для начала делюсь своими знаниями
Серия Type R, Type S и Si
2002-2006 гг
На европейский (EDM) рынок поставлялись машина Civic Type R с мотором K20A2 мощностью 200 л.с.
Главная пара в коробке 4.75
С 2004 года ставится облегченный маховик 4.7 кг, изменены синхронизаторы в коробке.
Ставится узкополосный лямбда зонд
На американский рынок (USDM) поставлялись три машины Civic Si, Acura RSX Base и RSX Type S.
Civic Si – мотор K20A3 – мощность 160 л.с. (не будем брать для сравнения)
RSX Base - мотор K20A3 – мощность 160 л.с. (не будем брать для сравнения)
RSX Type S – K20A2 – мощность 200 л.с. – двигатель абсолютно идентичен европейской версии, но в коробке стоит главная пара 4.3 для машин 2002-2004гг.
С 2005 года на RSX Type S ставятся японские валы, впускной коллектор с Integra, пара 4.75 и облегченный маховик 4.7 кг, другой ECU, другие синхронизаторы в коробке.
Также на USDM ставится широкополосный лямбд зонд.
На японском рынке (JDM) поставлялись две машины Integra Type R и Civic Type R.
На них устанавливался двигатель K20A – 220 и 215 л.с. соответственно.
Главная пара 4.75
Ставится широкополосный лямбда зонд.
Различия K20A (JDM) от K20A2 (USDM и EDM):
- более злые валы:
K20A
244 (8.84) - 280 (12.65) - 245 (9.68)
EX 240 (8.59) - 278 (12.14) - 244 (8.74)
K20A2
IN 238 (7.36) - 278 (12.42) - 240 (7.82)
EX 240 (7.14) - 280 (11.12) - 242 (7.72)
- другой ECU
- другой впускной коллектор – увеличенный размер сечения
- поршня с керамическим напылением со степенью сжатия 11.5:1
- блокировка дифференциала (LSD)
- другие передаточные числа коробки – более короткие 4-я, 5-я и 6-я передачи, главная пара 4.75
- более легкий шкив коленвала
- выпускной коллектор 4-2-1
- другой стабилизатор под паук
- более толстый задний стабилизатор
- двойные клапанные пружины
- облегченный маховик 4.7 кг
Для начала делюсь своими знаниями
Серия Type R, Type S и Si
2002-2006 гг
На европейский (EDM) рынок поставлялись машина Civic Type R с мотором K20A2 мощностью 200 л.с.
Главная пара в коробке 4.75
С 2004 года ставится облегченный маховик 4.7 кг, изменены синхронизаторы в коробке.
Ставится узкополосный лямбда зонд
На американский рынок (USDM) поставлялись три машины Civic Si, Acura RSX Base и RSX Type S.
Civic Si – мотор K20A3 – мощность 160 л.с. (не будем брать для сравнения)
RSX Base - мотор K20A3 – мощность 160 л.с. (не будем брать для сравнения)
RSX Type S – K20A2 – мощность 200 л.с. – двигатель абсолютно идентичен европейской версии, но в коробке стоит главная пара 4.3 для машин 2002-2004гг.
С 2005 года на RSX Type S ставятся японские валы, впускной коллектор с Integra, пара 4.75 и облегченный маховик 4.7 кг, другой ECU, другие синхронизаторы в коробке.
Также на USDM ставится широкополосный лямбд зонд.
На японском рынке (JDM) поставлялись две машины Integra Type R и Civic Type R.
На них устанавливался двигатель K20A – 220 и 215 л.с. соответственно.
Главная пара 4.75
Ставится широкополосный лямбда зонд.
Различия K20A (JDM) от K20A2 (USDM и EDM):
- более злые валы:
K20A
244 (8.84) - 280 (12.65) - 245 (9.68)
EX 240 (8.59) - 278 (12.14) - 244 (8.74)
K20A2
IN 238 (7.36) - 278 (12.42) - 240 (7.82)
EX 240 (7.14) - 280 (11.12) - 242 (7.72)
- другой ECU
- другой впускной коллектор – увеличенный размер сечения
- поршня с керамическим напылением со степенью сжатия 11.5:1
- блокировка дифференциала (LSD)
- другие передаточные числа коробки – более короткие 4-я, 5-я и 6-я передачи, главная пара 4.75
- более легкий шкив коленвала
- выпускной коллектор 4-2-1
- другой стабилизатор под паук
- более толстый задний стабилизатор
- двойные клапанные пружины
- облегченный маховик 4.7 кг
Чем отличается коробка с Si от коробки с японского Тупера? Что нужно для переделки К20А3 в К20А?
- Systematick
- Сообщения: 8734
- Зарегистрирован: 16 дек 2005, Пт 0:42
- Откуда: Moscow сити ЗАО
- Контактная информация:
Какого года Si? Для переделки нужно мотор К20А засунуть вместо К20А3
7-е поколение. Без смены мотора можно обойтись? Блок не хотелось бы менять.Systematick писал(а):Какого года Si? Для переделки нужно мотор К20А засунуть вместо К20А3
- Systematick
- Сообщения: 8734
- Зарегистрирован: 16 дек 2005, Пт 0:42
- Откуда: Moscow сити ЗАО
- Контактная информация:
поршня менять точно, насчет шатунов не уверен.Небоныр писал(а):7-е поколение. Без смены мотора можно обойтись? Блок не хотелось бы менять.Systematick писал(а):Какого года Si? Для переделки нужно мотор К20А засунуть вместо К20А3
насчет коробки можешь что-нибудь сказать?
- evil_curier
- xxx squad
- Сообщения: 7279
- Зарегистрирован: 14 янв 2007, Вс 17:08
- Откуда: МОСКВА
- Контактная информация:
http://photofile.ru/users/redliners/318 ... nImageLinkНебоныр писал(а):насчет коробки можешь что-нибудь сказать?
Игорь
RSX Type-S был
Вокруг шум, пусть так, не кипешуй все ништяк!!! (с) Каста
Страх – это слабость и потому:Кто испугался, – уже побеждён. (с) Эпидемия
RSX Type-S был
Вокруг шум, пусть так, не кипешуй все ништяк!!! (с) Каста
Страх – это слабость и потому:Кто испугался, – уже побеждён. (с) Эпидемия
Спасибо.evil_curier писал(а):http://photofile.ru/users/redliners/318 ... nImageLinkНебоныр писал(а):насчет коробки можешь что-нибудь сказать?
Голову?Systematick писал(а):поршня менять точно, насчет шатунов не уверен.Небоныр писал(а):7-е поколение. Без смены мотора можно обойтись? Блок не хотелось бы менять.Systematick писал(а):Какого года Si? Для переделки нужно мотор К20А засунуть вместо К20А3
- Systematick
- Сообщения: 8734
- Зарегистрирован: 16 дек 2005, Пт 0:42
- Откуда: Moscow сити ЗАО
- Контактная информация:
голову точно.Небоныр писал(а):Голову?Systematick писал(а):поршня менять точно, насчет шатунов не уверен.Небоныр писал(а): 7-е поколение. Без смены мотора можно обойтись? Блок не хотелось бы менять.
- Andrei_Don
- Сообщения: 1683
- Зарегистрирован: 03 июл 2006, Пн 11:35
- Откуда: Белгород
- Контактная информация:
а какие отличия между двигателем k20a ITR DC5 и k20a euro-r?
1. впускной ресивер
2. баланс валы на евро-р
Что по поводу распредвалов?
1. впускной ресивер
2. баланс валы на евро-р
Что по поводу распредвалов?
09' VW GOLF GTI MK6 DirektSchaltGetriebe
- Systematick
- Сообщения: 8734
- Зарегистрирован: 16 дек 2005, Пт 0:42
- Откуда: Moscow сити ЗАО
- Контактная информация:
English only:
2005-2006 Acura RSX:
- Revised suspension tuning for increased handling precision and a smoother ride
- Ride height reduced by 7 mm
- Optimized damper and spring settings
- Firmer stabilizer bars (front and rear for Type-S, front for RSX)
- Bushings at suspension installation points were optimized
- Inversely wound front coil springs
- Refined steering system for enhanced feel and quicker response
- Quicker steering ratio
- Stiffer steering column
- Pump flow increased by seven percent
- Kickback reduction valve
- Optimized braking system for enhanced stopping power and feel
- Pedal stroke decreased
- Master cylinder diameter increased
- Brake pedal to rigidity increased
- Larger diameter 17-inch sport design alloy wheels and 215/45R17 all-season high-performance tires
- Body rigidity increased 15 percent in front and 21 percent in the rear through the application of reinforcements at key areas
- Vehicle noise and vibrations reduced
- Engine damper added to front subframe to reduce engine rocking and vibration transmitted from the engine to the cabin
- Insulation material added at key points on doors and roof to reduce road noise
- Side-mirror gaps sealed and weather strip added
- More generic exterior styling
- New front and rear bumper designs
- Redesigned headlight and taillight assemblies
- Restyled signature 5-sided Acura grille
- Redesigned side sill garnish
- Four new exterior colors: Magnesium Metallic, Vivid Blue Pearl, Jade Green Metallic, Blaze Orange Metallic
- Freshened interior design
- Deeply bolstered front seats with thicker cushions
- New chrome and titanium-look accents
- Gauge Cluster Meter faces changed from metallic to white
2005-2006 RSX Type-S Additional Enhancements:
- K20Z1 engine changed from the 02-04 Type-S K20A2.
- The engine intake and exhaust modifications that boost the horsepower of the 05-06 Type-S model to 210 at 7800 rpm (SAE corrected - revised to 201 hp in 2006), compared to 200 hp (SAE corrected - revised to 191 hp) at 7400 rpm on the previous model.
- High performance camshafts to improve engine breathing
- Air intake duct enlarged for increased air flow
- Larger diameter exhaust pipes to increase exhaust flow
- Catalytic converter optimized to reduce exhaust backpressure
- 6-speed transmission optimized with a lower final gear ratio (4.77) for quicker acceleration and carbon synchronizers replacing brass on 5th and 6th gears for a smoother shift feel
- Larger diameter front strut tower bar gas
- Bushings replaced by bearings on strut mount
- Deck lid spoiler
- In 2005 the RSX Type-S received camshafts, b-pipe and muffler from the exhaust, 4.77 final drive ratio, crankshaft pulley and the intake snorkel duct from the Japanese model Honda Integra Type-R. Rev-limit was also increased from 8100 rpms to 8300 rpms.
The RSX Base Model Engine 2002-2006: K20A3
- Displacement: 1998 cc
- Compression: 9.8:1
- Power: 155 hp (SAE Corrected 8/04) (115 kW) @ 6500 rpm
- Torque: 139 ft·lbf* (191 N·m) @ 4000 rpm
- Redline: 7000 rpm
The RSX Type-S Model Engine 2002-2004: K20A2
- Displacement: 1998 cc
- Compression: 11.0:1
- Power: 191 hp (*SAE Corrected 8/04*) (147 kW) @ 7400 rpm
- Torque: 145 ft·lbf (193 N·m) @ 6000 rpm
- Redline: 8100 rpm
*- The K20A2 was never SAE corrected/revised. If so, it would have been corrected to the HP shown above.
The RSX Type-S Model Engine 2005-2006: K20Z1
- Displacement: 1998 cc
- Compression: 11.0:1
- Power: 201 hp (SAE Corrected 8/04) (150 kW) @ 7800 rpm
- Torque: 141 ft·lbf (194 N·m) @ 7000 rpm
- Redline: 8300 rpm
Awards since the RSX Type-S was born in 2001 (Which is the year the 2002 RSX hit the market):
- The RSX was listed among Car and Driver magazine's 10 Best list for 2002 and 2003.
- John Lingenfelter Memorial Trophy
- Won the September 2005 "Cheap Speed" comparison in Car & Driver in which it was pitted against the Dodge SRT-4 ACR, Subaru Impreza WRX, Chevrolet Cobalt SS, and the Saturn ION Redline.
- Won the May 2002 "Four Wedges & a Bubble" comparison in Car & Driver in which it was pitted against the Celica GT-S, Eclipse GTS, Hyundai Tiburon GT V6, and the VW New Beetle Turbo S.
- Won the "2001-2002 Sports Coupe" comparison from Edmunds.com in which it was pitted against the Celica GT-S, VW GTi, Prelude Type SH, Eclipse GT, and the Mercury Cougar V6.
- Won Spike TV's "Autorox" car awards show for tastiest tuner.
- Listed as one of Spike TV's top 52 cars of all time.
- Won top ten car in SCC in 2004
тут почти то же самое - по-русски
http://wwwboards.auto.ru/acura/11842.html
2005-2006 Acura RSX:
- Revised suspension tuning for increased handling precision and a smoother ride
- Ride height reduced by 7 mm
- Optimized damper and spring settings
- Firmer stabilizer bars (front and rear for Type-S, front for RSX)
- Bushings at suspension installation points were optimized
- Inversely wound front coil springs
- Refined steering system for enhanced feel and quicker response
- Quicker steering ratio
- Stiffer steering column
- Pump flow increased by seven percent
- Kickback reduction valve
- Optimized braking system for enhanced stopping power and feel
- Pedal stroke decreased
- Master cylinder diameter increased
- Brake pedal to rigidity increased
- Larger diameter 17-inch sport design alloy wheels and 215/45R17 all-season high-performance tires
- Body rigidity increased 15 percent in front and 21 percent in the rear through the application of reinforcements at key areas
- Vehicle noise and vibrations reduced
- Engine damper added to front subframe to reduce engine rocking and vibration transmitted from the engine to the cabin
- Insulation material added at key points on doors and roof to reduce road noise
- Side-mirror gaps sealed and weather strip added
- More generic exterior styling
- New front and rear bumper designs
- Redesigned headlight and taillight assemblies
- Restyled signature 5-sided Acura grille
- Redesigned side sill garnish
- Four new exterior colors: Magnesium Metallic, Vivid Blue Pearl, Jade Green Metallic, Blaze Orange Metallic
- Freshened interior design
- Deeply bolstered front seats with thicker cushions
- New chrome and titanium-look accents
- Gauge Cluster Meter faces changed from metallic to white
2005-2006 RSX Type-S Additional Enhancements:
- K20Z1 engine changed from the 02-04 Type-S K20A2.
- The engine intake and exhaust modifications that boost the horsepower of the 05-06 Type-S model to 210 at 7800 rpm (SAE corrected - revised to 201 hp in 2006), compared to 200 hp (SAE corrected - revised to 191 hp) at 7400 rpm on the previous model.
- High performance camshafts to improve engine breathing
- Air intake duct enlarged for increased air flow
- Larger diameter exhaust pipes to increase exhaust flow
- Catalytic converter optimized to reduce exhaust backpressure
- 6-speed transmission optimized with a lower final gear ratio (4.77) for quicker acceleration and carbon synchronizers replacing brass on 5th and 6th gears for a smoother shift feel
- Larger diameter front strut tower bar gas
- Bushings replaced by bearings on strut mount
- Deck lid spoiler
- In 2005 the RSX Type-S received camshafts, b-pipe and muffler from the exhaust, 4.77 final drive ratio, crankshaft pulley and the intake snorkel duct from the Japanese model Honda Integra Type-R. Rev-limit was also increased from 8100 rpms to 8300 rpms.
The RSX Base Model Engine 2002-2006: K20A3
- Displacement: 1998 cc
- Compression: 9.8:1
- Power: 155 hp (SAE Corrected 8/04) (115 kW) @ 6500 rpm
- Torque: 139 ft·lbf* (191 N·m) @ 4000 rpm
- Redline: 7000 rpm
The RSX Type-S Model Engine 2002-2004: K20A2
- Displacement: 1998 cc
- Compression: 11.0:1
- Power: 191 hp (*SAE Corrected 8/04*) (147 kW) @ 7400 rpm
- Torque: 145 ft·lbf (193 N·m) @ 6000 rpm
- Redline: 8100 rpm
*- The K20A2 was never SAE corrected/revised. If so, it would have been corrected to the HP shown above.
The RSX Type-S Model Engine 2005-2006: K20Z1
- Displacement: 1998 cc
- Compression: 11.0:1
- Power: 201 hp (SAE Corrected 8/04) (150 kW) @ 7800 rpm
- Torque: 141 ft·lbf (194 N·m) @ 7000 rpm
- Redline: 8300 rpm
Awards since the RSX Type-S was born in 2001 (Which is the year the 2002 RSX hit the market):
- The RSX was listed among Car and Driver magazine's 10 Best list for 2002 and 2003.
- John Lingenfelter Memorial Trophy
- Won the September 2005 "Cheap Speed" comparison in Car & Driver in which it was pitted against the Dodge SRT-4 ACR, Subaru Impreza WRX, Chevrolet Cobalt SS, and the Saturn ION Redline.
- Won the May 2002 "Four Wedges & a Bubble" comparison in Car & Driver in which it was pitted against the Celica GT-S, Eclipse GTS, Hyundai Tiburon GT V6, and the VW New Beetle Turbo S.
- Won the "2001-2002 Sports Coupe" comparison from Edmunds.com in which it was pitted against the Celica GT-S, VW GTi, Prelude Type SH, Eclipse GT, and the Mercury Cougar V6.
- Won Spike TV's "Autorox" car awards show for tastiest tuner.
- Listed as one of Spike TV's top 52 cars of all time.
- Won top ten car in SCC in 2004
тут почти то же самое - по-русски
http://wwwboards.auto.ru/acura/11842.html
- dropdead
- Сообщения: 11264
- Зарегистрирован: 14 июл 2011, Чт 15:41
- Машина: K24 DC5 AT
- Откуда: Екатеринбург
- Контактная информация:
на всех RSX всегда стоял ширик.iPod писал(а):На овощной дорестайловый RSX тоже ставилась широкополосная лямбда!?
продам: запчасти DC5/EP3/CL9/Civic 4D, тюнь
занимаюсь настройкой машин на Hondata K-Pro/FlashPro и KTuner.
K24 Powered 2002 DC5 AT
занимаюсь настройкой машин на Hondata K-Pro/FlashPro и KTuner.
K24 Powered 2002 DC5 AT
Кто сейчас на конференции
Сейчас этот форум просматривают: Dot [Bot] и 3 гостя