Публикации интересных статей
Ответить
Аватара пользователя
QB21
QBнец
Сообщения: 5548
Зарегистрирован: 14 дек 2005, Ср 19:18
Откуда: МСК
Контактная информация:

Сообщение 29 сен 2006, Пт 12:56

21 dyno passes were made on each cam to tune them. The 21'st run was very close the potential of these cams on the close to stock ECU we use. DFI or other better ECU's would surely net more power. Note: The JUN valve train, and JUN ECU were not used in this test.
5 were on timing,
6 were on Fuel pressure
6 were on Cam gear settings
4 were micro tuning fuel with a Apex V-AFC

The Toda's base lined at the starting, settings of: 39 PSI fuel on 310 injectors, cam gears 0.0 and timing at 17 degrees. They base lined at 210 at 131 lbs of torque.

The Jun Type 3's base lined at the starting settings at 217 with about 137 lbs of torque.

The Type-R cams base lined at about 202 HP, and the largest gain came when I moved the intake cam to +4, where it immediately gained 5 HP at the wheels. The exhaust cam ended up at +4 and that made the mid range on the type-R's jump up about 10 HP at the wheels....you can see by the chart...the Type-R cams just dominate up to a certain RPM.

This motor once again was a:
LS/VTEC
1.8 ltr
Aftermarket Pistons
Eagle Rods
Stock Crank
Ported GS-R head with ports re-shaped like a B16A
Type-R intake manifold
Type-R throttle body, 62 MM
Iceman primary intake piece and Advanced concepts secondary piece extending the 3" pipe out of the headlight with a K&N filter on it.
Custom header made my Atomic Performance (not for sale)
Muffler shop $80 special 2.5 inch exhaust, all the way to back, no cat.
Greddy 310 Injectors
Stock GSR oil pump, Stock GSR water pump
Morosso Cool can for fuel
Aftermarket radiator, thin (light)
AEM cam gears

The results did not come out as I anticipated, but I tried my best to make the test as fair as possible.

Looks like on our LS/VTEC Motor, the JUN 3's are a good choice for drag racing...obviously you want the Type-R cams for the street.

First 5 runs of each test were made on 92 octane.
Second 5 runs were made on VP 103 unleaded
The remaining 11 runs were made on C-12 leaded.

There was very little to no difference in HP or torque from using any of the higher octane gases over 92 octane pump gas. The C-12 netted a gain of about 1 HP or so above 7,000 RPM.

I hope you guys enjoyed this test as much as I did.

Question: What are the best cams for a motor with super high air flow?

Answer: Apparently, the high duration of the JUN 3's works well with a motor that breaths very well.

Изображение

BLUE LINE; 220.9 HP, 141.7 TQ =JUN 3
RED LINE; 208.3 HP, 141.1 TQ =Type-R

GREEN LINE; 215.2 HP, 135.6 TQ = Toda C

Note the color's of the torque lines for each cam. The JUN 3's torque at 8,000 RPM are clearly 5+ lbs of torque higher than either the Type-R or Toda Cams. The Toda Spec C's started to surpass the Type-R cams in HP and TQ at about 8100 RPM.

I hope you all enjoyed this review as much as I did doing it for you all.

RATING: JUN Type 3's 96% Mid range could have been better.
RATING: Toda Spec C's 90% Good Cams, Good peak power.
RATING: Type-R 85% Great cams for the money. The best mid range power in our test, perfect idle, good torque.

Comments: JUN 3 cams, a great choice no matter what kind of head you have. The Toda Spec C's netted the 2nd highest horsepower reading at the wheels of all of the cams we have ever tested. So they are still a very good choice. Type-R cams? Honda knows what they are doing...look at that midrange power!
Jeff

Аватара пользователя
Kvazi
Сообщения: 1443
Зарегистрирован: 23 янв 2007, Вт 16:19
Откуда: London
Контактная информация:

Сообщение 13 дек 2007, Чт 1:18

перевод:

21 дино замер был сделан на каждом типе валов чтобы настроить их. 21ый замер имел очень нераскрытый потенциал этих валов из-за стокового мозге. ДФИ или другие более лучшие мозги будут конечно более потенциальными. Заметка: Джуновский клапанный механизм и джуносвкий мозг не использовались в этом тесте.
5 были на время
6 были на топливное давление
6 были на настройки самих валов
4 были с небольшой настройкой топливно воздушной смеси с арехами вафц

Данные по тоде в начале настройки: 39пси топлива на 310 форсунках, валовый механизм 0.0 и синхронизация на 17 градусах.Их данные с 210 с 131 лбс моменда.

Джуновская Тайп3 линейка в начале установок в 217,примерно с 137 лбс момента.

Туперовские валы базируются около 202 хорс пауэров, и самый большой приток приходит когда я двигаю на +4 на впуске, где это немедленно придаёт 5 лс на колёсах. На выпуске вверх тоже на +4 и это даст в среднем диапазоне на тупере прибавку около 10 лс на колёсах....вы можете взглянуть на диаграммы....Туперские валы доминируютвверх соответственно оборотам.

This motor once again was a:
LS/VTEC
1.8 ltr
Aftermarket Pistons
Eagle Rods
Stock Crank
Ported GS-R head with ports re-shaped like a B16A
Type-R intake manifold
Type-R throttle body, 62 MM
Iceman primary intake piece and Advanced concepts secondary piece extending the 3" pipe out of the headlight with a K&N filter on it.
Custom header made my Atomic Performance (not for sale)
Muffler shop $80 special 2.5 inch exhaust, all the way to back, no cat.
Greddy 310 Injectors
Stock GSR oil pump, Stock GSR water pump
Morosso Cool can for fuel
Aftermarket radiator, thin (light)
AEM cam gears



Результаты не выявились такие какими их я ожидал увидеть,но я попытался сделать тест реальным.

Выглядит как на нашем ЛС?ВТЕК моторе, Джун 3и-хороший выбор для драга..очевидно вы хотите Туперовские валы для стрита.

Первые 5 замеров каждого теста были сделаны на 92 октановом топливе.
Вторые 2 замера были сделаны на ВП 103 неэтилированом
Сохранение 11 замеров были сделаны на С-12 этилированом.

Не было очень маленького различия в ЛС или моменте при использовании каких либо более высоко октанового топлива,выше чем 92. При использовании С-12 получили прибавку около 1 лс на 7000рпм.

Я надеюсь,вы пацаны насладились этим тестом также сильно как и я.

Вопрос: какие же всётаки лучшие валы для мотора с высоким воздушным потоком???

Ответ: Очевидно,что горбатые Джун3 работают хорошо с моторм, который дышит очень хорошо.

BLUE LINE; 220.9 HP, 141.7 TQ =JUN 3
RED LINE; 208.3 HP, 141.1 TQ =Type-R

GREEN LINE; 215.2 HP, 135.6 TQ = Toda C

Помечаю цвета линий моментов каждого типа валов. Момент Джуна 3 с 8000рпм 5+ лбс момента больше, чем как у Тупера, так и у Тоды. Тода спек С начинает превосходить Тупера в ЛС и моменте где то с 8100 рпм.

Я надеюсь вы все насладислись этим обзором также сильно как и я вовремя проделывания его.

Рейтинг: джун Тайп 3 96% средний диапазон мог бы быть и лучше
Рейтинг: Тода спек С 90% хорошие валы,хорошая пиковая мощность
Рейтинг: Тупер 85% хорошие валы за свои бабки. Лучший средний диапазон по мощности в нашем тесте,хороший момент.

Комменты: Джун 3 валы,хороший выбор, не имеет значения какой тип бошки у вас. У Тоды Спек С были получены вторые результаты по мощности на колёсах из всех тестируемых нами валами когда либо. И они также являются хорошим выбором. Туперовские валы? Хонда знает что они делают...посмтрите на средний диапазон мощности!
Money ain’t no thang for you? Go balls out and try a high-dollar, high-performance camshaft. (c) Jonathan Wong

АРТЁМ
Сообщения: 4814
Зарегистрирован: 29 май 2006, Пн 11:08
Откуда: Москва
Контактная информация:

Сообщение 13 дек 2007, Чт 1:21

Я надеюсь вы все насладислись этим обзором также сильно как и я вовремя проделывания его.

Перевел чтобы отъебацо)))))))))))))))))))))))

"я купил...но друг ..поэтому продаю"))))))))))))

Аватара пользователя
Kvazi
Сообщения: 1443
Зарегистрирован: 23 янв 2007, Вт 16:19
Откуда: London
Контактная информация:

Сообщение 13 дек 2007, Чт 1:22

Artem[Moscow] писал(а):Я надеюсь вы все насладислись этим обзором также сильно как и я вовремя проделывания его.

Перевел чтобы отъебацо)))))))))))))))))))))))

"я купил...но друг ..поэтому продаю"))))))))))))
я что,ещё должен придумать чтобы это слух не резало вам?))) как есть нормально,главное чтобы понятно было))
Money ain’t no thang for you? Go balls out and try a high-dollar, high-performance camshaft. (c) Jonathan Wong

Аватара пользователя
КнЯзЬ
Сообщения: 1450
Зарегистрирован: 28 фев 2007, Ср 22:09
Откуда: LA
Контактная информация:

Сообщение 13 дек 2007, Чт 1:23

Kvazi писал(а):
Artem[Moscow] писал(а):Я надеюсь вы все насладислись этим обзором также сильно как и я вовремя проделывания его.

Перевел чтобы отъебацо)))))))))))))))))))))))

"я купил...но друг ..поэтому продаю"))))))))))))
я что,ещё должен придумать чтобы это слух не резало вам?))) как есть нормально,главное чтобы понятно было))
Стас ты не заболел?? а вообще за старания 5 ...ошибки потом проверю))
ItR DC2 Spec 98 - sold ( the best oil eater))
ItR DB8 Spec 98 - the best family car (sold)
StI GDB Spec C Ra - sold (the best stock turbo)
Lexus RX - the best vegetable (sold)
GS 450h - hybrid vegetable

Ответить

Кто сейчас на конференции
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и 3 гостя