AFTERCOOLER
Добавлено: 08 янв 2007, Пн 16:08
Пишу потому как может быть кого ни буть это заинтересует потому как споры по необходимости охлождения воздуха до или после компрессора здесь были. Сам считал что это фифти фифти пока не наткнулся на следуеще.
http://www.autocarparts.com/part/1380/2/
For those with the Comptech Supercharger that want to add on an After Cooled Upgrade kit.
Upgrade kit includes Aftercooler, Water pump, radiator, and all necessary hardware to install onto Comptech Supercharger. Kit Designed to lower inlet temps by 50-70 degrees F. High efficency cooler unit losses less than 0.5psi boost. Cooler housing designed with popular blow-off valve bolt pattern on by-pass valve outlet, for those who want to run higher than standard boost levels. Increase of 10-15 wheel HP with standard boost level. CARB-pending with standard pulley. Future upgrades may include high boost pulley as an option.
ну да ладно интерестно стало как же это туда засунали. С технической стороны понятно что радиатор должен стоять после компресcора ну как
его туда засунать места там маловата. Аказалось очень проста вот так.
http://forums.clubrsx.com/attachment.ph ... 8063&stc=1
Правда это видимо всё находится в стадие разработки но дыма без огня
не бывает.
Мало таво Джексон обявил что тоже к весне выпустит их обгрейт по этой же теме. Интерестно будит глянуть на их кулер и его установку. А особено резултаты. Интерестные вещи в мире творятся.
http://www.autocarparts.com/part/1380/2/
For those with the Comptech Supercharger that want to add on an After Cooled Upgrade kit.
Upgrade kit includes Aftercooler, Water pump, radiator, and all necessary hardware to install onto Comptech Supercharger. Kit Designed to lower inlet temps by 50-70 degrees F. High efficency cooler unit losses less than 0.5psi boost. Cooler housing designed with popular blow-off valve bolt pattern on by-pass valve outlet, for those who want to run higher than standard boost levels. Increase of 10-15 wheel HP with standard boost level. CARB-pending with standard pulley. Future upgrades may include high boost pulley as an option.
ну да ладно интерестно стало как же это туда засунали. С технической стороны понятно что радиатор должен стоять после компресcора ну как
его туда засунать места там маловата. Аказалось очень проста вот так.
http://forums.clubrsx.com/attachment.ph ... 8063&stc=1
Правда это видимо всё находится в стадие разработки но дыма без огня
не бывает.
Мало таво Джексон обявил что тоже к весне выпустит их обгрейт по этой же теме. Интерестно будит глянуть на их кулер и его установку. А особено резултаты. Интерестные вещи в мире творятся.