Подробно о наших Хондах.
Аватара пользователя
Гидай
Сообщения: 594
Зарегистрирован: 06 авг 2008, Ср 17:26
Откуда: Москва-Ленинградка
Контактная информация:

Сообщение 19 июн 2010, Сб 10:17

сивик это святое, все правильно

Аватара пользователя
c794ec93
Сообщения: 1552
Зарегистрирован: 10 фев 2008, Вс 22:28
Откуда: краснодар
Контактная информация:

Сообщение 29 июн 2010, Вт 16:54

londone писал(а):у меня тоже кастер 2 градуса , рычаги стоят наоборот
так это получается сток рычаги местами меняешь и вуаля кастор на 2 градуса? :shock:

londone
жОлтый
Сообщения: 13482
Зарегистрирован: 21 мар 2008, Пт 3:56
Машина: EVO
Откуда: Москва
Контактная информация:

Сообщение 29 июн 2010, Вт 23:48

c794ec93 писал(а):
londone писал(а):у меня тоже кастер 2 градуса , рычаги стоят наоборот
так это получается сток рычаги местами меняешь и вуаля кастор на 2 градуса? :shock:
нет, у меня сканк2
EK K24
STi Coupe WRC S6
EVO V
EVO IX Wagon MR GT
DC1 B20 Tracktool
ВАЗ 2102 ‘83 Export

Аватара пользователя
c794ec93
Сообщения: 1552
Зарегистрирован: 10 фев 2008, Вс 22:28
Откуда: краснодар
Контактная информация:

Сообщение 30 июн 2010, Ср 16:25

londone писал(а):
c794ec93 писал(а):
londone писал(а):у меня тоже кастер 2 градуса , рычаги стоят наоборот
так это получается сток рычаги местами меняешь и вуаля кастор на 2 градуса? :shock:
нет, у меня сканк2

а с обычными такой фокус возможен?

Stil
Сообщения: 124
Зарегистрирован: 03 июл 2008, Чт 15:35
Откуда: Kiev

Сообщение 30 июн 2010, Ср 16:44

возможен на ЕГ и ДС точно
EG B18C6

Аватара пользователя
SiR-T
Сообщения: 5773
Зарегистрирован: 03 апр 2006, Пн 21:05
Откуда: Екатеринбург
Контактная информация:

Сообщение 30 июн 2010, Ср 22:53

c794ec93 писал(а):а с обычными такой фокус возможен?
Конечно, какая разница сток или сканк?
Accord Type S MT 2007
Integra DC2 Type-R 2,2
__________
SOLD:
Accord CF4 H22A spec R Bright Red

Аватара пользователя
_йожык_
Сообщения: 2013
Зарегистрирован: 05 мар 2008, Ср 19:45
Машина: RDX
Откуда: Новосибирск
Контактная информация:

Сообщение 01 июл 2010, Чт 5:19

Интересно, а как с перестановкой рыяагов на ЕК обстоит дело?
Йа йожык, йа упал в реку...

Аватара пользователя
SiR-T
Сообщения: 5773
Зарегистрирован: 03 апр 2006, Пн 21:05
Откуда: Екатеринбург
Контактная информация:

Сообщение 01 июл 2010, Чт 8:47

на ЕК кастор тоже увеличиться, но на гораздо меньший угол, думаю не больше градуса
Accord Type S MT 2007
Integra DC2 Type-R 2,2
__________
SOLD:
Accord CF4 H22A spec R Bright Red

Аватара пользователя
crispkiller
Сообщения: 986
Зарегистрирован: 11 окт 2006, Ср 8:03
Откуда: г. Москва
Контактная информация:

Сообщение 14 окт 2010, Чт 0:44

Сань, как дела?
Integra TypeR DC2...I ♥ My Honda
АДМ Мячково 1.58.270

Аватара пользователя
Илья
MVP
Сообщения: 6122
Зарегистрирован: 21 дек 2005, Ср 13:31
Откуда: Москва
Контактная информация:

Сообщение 14 окт 2010, Чт 9:54

crispkiller писал(а):Сань, как дела?
При встрече говорил, что заводили :)

Аватара пользователя
kos83
Сообщения: 3303
Зарегистрирован: 21 сен 2006, Чт 22:58
Откуда: Москва
Контактная информация:

Сообщение 14 окт 2010, Чт 10:05

вчера я видел копались до ночи, и не заводили
Ремонт и ТО Honda

Аватара пользователя
Владян
Сообщения: 734
Зарегистрирован: 05 май 2008, Пн 9:04
Откуда: Москва ВАО
Контактная информация:

Сообщение 14 окт 2010, Чт 13:55

kos83 писал(а):вчера я видел копались до ночи, и не заводили
заводили завдодили вчера!! :P

Аватара пользователя
RRR
Сообщения: 20141
Зарегистрирован: 11 янв 2006, Ср 22:38
Откуда: Люберцы
Контактная информация:

Сообщение 14 окт 2010, Чт 14:35

я на нем ездил вчера)))

Аватара пользователя
johnnybo
Сообщения: 2797
Зарегистрирован: 18 мар 2008, Вт 16:35
Машина: everyday miata
Откуда: Москва
Контактная информация:

Сообщение 14 окт 2010, Чт 14:52

RRR писал(а):я на нем ездил вчера)))
валед?
Самурай без меча подобен самураю с мечом, но только без меча

Аватара пользователя
RRR
Сообщения: 20141
Зарегистрирован: 11 янв 2006, Ср 22:38
Откуда: Люберцы
Контактная информация:

Сообщение 14 окт 2010, Чт 14:58

johnnybo писал(а):
RRR писал(а):я на нем ездил вчера)))
валед?
ацки, но я не валил, а вьезжал выезжал из бокса, ибо отсутствие выпуска, сказывается на отношениях с соседями.

Аватара пользователя
crispkiller
Сообщения: 986
Зарегистрирован: 11 окт 2006, Ср 8:03
Откуда: г. Москва
Контактная информация:

Сообщение 14 окт 2010, Чт 16:48

поздравляю :D
Integra TypeR DC2...I ♥ My Honda
АДМ Мячково 1.58.270

Аватара пользователя
Гидай
Сообщения: 594
Зарегистрирован: 06 авг 2008, Ср 17:26
Откуда: Москва-Ленинградка
Контактная информация:

Сообщение 14 окт 2010, Чт 17:01

это здорово

Аватара пользователя
mer
Сообщения: 1899
Зарегистрирован: 15 дек 2005, Чт 14:07
Машина: IIIIIIVCi
Откуда: мосыкхе
Контактная информация:

Сообщение 15 окт 2010, Пт 11:10

RRR писал(а):
johnnybo писал(а):
RRR писал(а):я на нем ездил вчера)))
валед?
ацки, но я не валил, а вьезжал выезжал из бокса, ибо отсутствие выпуска, сказывается на отношениях с соседями.
велосипеды на турбовку приносят?!!

Аватара пользователя
Гидай
Сообщения: 594
Зарегистрирован: 06 авг 2008, Ср 17:26
Откуда: Москва-Ленинградка
Контактная информация:

Сообщение 10 дек 2010, Пт 13:49

Саша, ну ты бы нам тоже запостил чтоль. а то америкосы рассматривают твой ег, а мы только догадываемся)

Аватара пользователя
Subchik
Сообщения: 1776
Зарегистрирован: 26 май 2006, Пт 13:15
Откуда: Москоу-сити, Площадь Победы
Контактная информация:

Сообщение 17 авг 2011, Ср 0:30

Наконец, и у моего ведра произошли некоторые изменения :)

Старый пост про подвеску и возникшие геморы перепощу с k20a.org, если будет время переведу. А пока и так понятно большинству будет. Можно посмотреть на всякий колхоз и прочее.

It's time for updates. Unfortunately, I've lost this season, it's over but my car is not ready yet. I have lots of problems but... what we've done:

When I bought a Toda-replica header I thought it will fit. But as I have HR ver.2 mounts it does not.
I immediateli started searching for some manual rack but in Russia it's so difficult to find one. In one month I've found it in Belarus for $150. Ordered Hardrace inner tie rod and oem rod ends. In the same parcel there were some Hardrace spherical arms and rear traling arm bushings. I opted with them instead of the PCI ball-bearings because in longitudinal direction play does not make much difference instead of lateral (camber, toe). And they are much cheaper.
Didn't know that the bushings vary on manual and ps rack. Had to "custom" made them...
Изображение

I cleaned a car under the fenders a bit and fitted the goodridge hoses.
Изображение
Изображение

On this photo you can see some body repair that have been done previously. It was a surprise for me, I didn't see anything until I cleaned there a bit. Don't know how the previous owner managed to hit this area.

The right axle from an rsx was so damaged that I can't even turn a nut on it so it has to be replaced (the outer part of it). Shitty pre-used parts.... they costed $300.

As I found out that my header does not fit I sold it in two weeks and ordered a Hytech replica that should fit.
Изображение
Изображение

Waited another 3 weeks. Thanks God it fitted well but very close to the subframe. The engine is moved closer to the firewall. First time wrapped the header with the heat-resistant tape... not very good but fine enough.
Goodbye Toda-rep
Изображение

Engine bay for that moment
Изображение
Изображение
Изображение

"Nice" hole for the cables
Изображение

Thanks to Brian at Karcepts (very fast shipping - only 11 days) and I got my rad brackets, new gsr throttle cable and bracket.
Изображение

I thought that I don't need any swap harness as our best electricians can make the car run in a flash. But here words and business differ. And if you are not able to do smth by yourself, reliable, you just have to trust, keep your pocket full and pray... There are very few people who can confess that they are not able to do smth.
Meanwhile mechanic who helps me with my car occasionally (my shortcoming is that I'm not a mechanic personally, I'm a driver and I can't do myself many things) started making the harness. It took about two weeks. One sensor, another, wrong sensor, one more sensor etc. There were some problems with pinouts too. The main relay didn't work. Some fuel fittings lacked (don't know how becuse I ordered them especially for my setup, but..). 2-3 weeks to wait for the new ones - no. Fitted the fuel rack without FPR and with direct feed for the fuel pump it worked good and revved up and down correctly. I took the car to the Moscow swap guru Rinat cause he knows better the harness, he had fittings and other parts that are difficult to find in Moscow so I thought it would be easier for me and will take less time. In one and a half week approximately I take the car back. I had to borrow some ECU with Hondata because they told me that my PRC is broken. Ok but it didn't idle good. In k-manager we saw that on full throttle it showed 60%. Very difficult to find some tps in Moscow but Rinat helped me with that - I took an Omni one for $130. I had wrong knock sensor and took a new one plus intake temp sensor ($100). Now the car starts and revs up rather good. But there were no vacuum fitting on my RBC and I don't know where to find it and how to route correctly the vacuum hoses - I've seen different setups.
My rad support should be rewelded as it is too high and the hood hits the cap a bit and I need to place a shifter correctly. I don't have any exhaust yet so it's quite a loud car now)
This is the bay after wiring progress.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Dirty and messy but it's very difficult to keep it clean as your projects as I don't even have my own garage. So we have what we have. I hope one day I will manage to make everything myself, clean and reliable in my own place.

The problem I have now is some strange white smoke going from the intake after I stop the engine. It does not smell anything and I don't know if it's bad or what

As for the suspension there is another long story.

After 6 months of expectation I received my new bodies for the Tein shock absorbers. They were manufactured on Sukhoi factory in Komsomolsk-On-Amur which is located 6000 km to the east of Moscow. They made them 2 times, the first outcome was not good. They made an exact "sliding coefficient" as the originals (don't know how to translate it better to English), also gave some special coating. Many people took part in this process and on every stage there was some waiting list and my parts of course were not at the beginning of this list. The price is $115 for each body.

Assembled it with my Tein RS bought from a guy in Khabarovsk who also helped with body production - he has made over 6 runs to Komsomolsk (400 km each) to motivate workmen, he also spent some cash to speed up the process. Thanks to him they finally made them.
Front shocks were rebuilt at the official Tein dealer URT, we assembled some dust covers, got new oil, cleaned up everything and replaced all the seals and one piston. $400 for all. The rears were not reassembled as they showed good numbers on a tester.

Shocks before:
Изображение
Изображение
Изображение

You can understand what was the trouble:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

The new ones before the finishing coating:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

My ITR arms got ready from a guy who inserted some ball-bearings and were ready to sit in place. But there were some troubles with the upper control arms. Smth got wrong and I had to wait for them to get rewelded. Last weekend I received them along with the ITR arms which were also powdercoated.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Front upper arms look heavy but they are 1.5x lighter than stock. But as I saw them I doubt that they will fit. The support bracket is too big. It is made of 3mm steel. When we test fitted it it didn't want to sit in place and guys who were making an assembly thought they will fit them anyway and.. I got some new holes in my car. Not a big deal i hope but.. frustrating a bit.

Next day the guy who made them took a look on the car and remade the bracket. It is smaller and thinner (2mm steel for now). In production now and I hope they will fit. On the pictures you see some allen-head bolts but I swapped them with bigger classic bolts and put some washers to prevent what people have with skunk-style arms.

But that is not all guys. I also got some other surprises.
The rear suspension fitted without any problem. We only took off gas tank tube cover to prevent hitting it with the external reservoir.
Trailing arms with some new Hardrace bushings, ITR lower arms, Hardrace spherical toe-kit, camber kit and park brake cables from a dc2 itr all fitted with no problem at all. I only wonder why Hardrace spherical camber kit comes with dust covers and the toe-kit does not? Anyway, the rear lower arms from an itr dc2 extended the track width by approximately 5mm on each side which I didn't really know. 195/50R15 tires on 7 inch 38mm offset wheels now rubbing a bit but I don't care as my rear fenders ask to get them to a junkyard.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

And this is what we have in front:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Teins in their place, J's roll center adjusters, itr swaybar but... the hole for a fork is 10mm but it should be 12mm. The guy made a mistake in measurements but I didn't notice( But what is worse and nobody noticed - the right lower arms is f***ed!! It was taken from some JDM car in England so the car should have been hit in this area but I don't know how hard should it be hit to make this arm so bad.. This is the result, the wheel stands 20mm back:
Изображение

Tein springs showed some fatigue - with the same settings car shows ~20mm difference in height between left and right wheel. Maybe I should simply adjust them better, maybe order some new ones.

Well these things got me really frustrating... Swapped back the front arms along with the swaybar, didn't even notice than we can just reassemble the front arms and there is no need to take off the swaybar but nevermind. Searching for another arm to swap the bearings and for new version of upper arms. I also don't have any exhaust at the moment so the car is not very driveable so it's going to sleep another winter. If I stay on this project I should weld in a roll cage, get some bucket seats, harness, steering wheel, make it clean and give it some new fenders and a fresh coat of paint.

For now I will try to find a good, comfortable place for the car so I can take more care of her and make her better.
Последний раз редактировалось Subchik 17 авг 2011, Ср 1:40, всего редактировалось 1 раз.
Твоя жизнь имеет цель? Приносишь ли ты в
жертву миру что-нибудь полезное, или только плодишь стопки бумаг, стучишь по клавиатуре и каждую пятницу
приходишь домой подшофе?

Ответить

Кто сейчас на конференции
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и 3 гостя